sierpnia 31, 2017

Owsiane ciasteczka z cukinią / Zucchini Oatmeal Cookies

Owsiane ciasteczka z cukinią przepis
Owsiane ciasteczka z cukinią 
Owsiane ciasteczka z cukinią przepis

Ostatnio pokazywałam Wam przepis na ciasto z cukinią i kawałeczkami czekolady, a dziś proponuję amerykańskie ciasteczka z dodatkiem tego niezwykłego warzywa. Owsiane ciasteczka z cukinią  nie smakują jak tradycyjne, kruche, twarde ciastka do pochrupania. W swojej strukturze przypominają raczej ciasto, są miękkie i wilgotne, naprawdę smaczne.

Pełnoziarniste ciasteczka z cukinią i płatkami owsianymi to wypiek inny niż wszystkie, pysznie smakują do filiżanki herbaty lub kawy. To świetny jesienny deser, smacznego:)

TUTAJ znajdziecie więcej przepisów z cukinią, a TUTAJ więcej przepisów na ciasteczka:)

Na jesienne pieczenie polecam również moje mięciutkie ciasto dyniowe z jabłkami:



Przepis na owsiane ciasteczka z cukinią, składniki:


na ok. 30 ciasteczek:

do odmierzania używamy szklanki o pojemności 250 ml:

220 g masła w temperaturze pokojowej,
szklanka cukru (może być trochę mniej),
1/2-2/3 szklanki brązowego cukru,
duża szczypta wanilii,
2 duże jajka,
2 szklanki startej na wiórki cukinii (odsączonej),
2 i 1/2 szklanki mąki pełnoziarnistej,
2 łyżeczki cynamonu,
2 łyżeczki proszku do pieczenia,
łyżeczka sody,
2 i 1/2 szklanki płatków owsianych (górskich)

Przepis na owsiane ciasteczka z cukinią, przygotowanie:


Masło ubić z cukrem na puszystą masę, dodać wanilię i jajka. Miksować 2 minuty, dodać startą cukinię, a następnie mąkę, sodę, proszek, cynamon i szybko wymieszać. Dodać płatki owsiane, mieszać tylko do połączenia - masa będzie gęsta i klejąca. Na blaszkę wyłożona papierem do pieczenia nakładać porcje ciasteczek - ja zrobiłam to za pomocą łyżki do lodów, ale można też użyć zwykłej łyżki i nakładać małe kopczyki/kuleczki ciasta. Należy zostawić odstępy między ciasteczkami, ponieważ urosną, spłaszczą się i rozleją na boki. Piec w 180 stopniach około 16-20 minut, ciasteczka są gotowe, gdy lekko zarumienią się na spodzie i bokach.


Przepis znalazłam tutaj.

Chcesz być na bieżąco z nowymi przepisami? Polub moje konto na Facebooku:


ENGLISH:

for approx. 30 cookies:

220 g of butter, room temeprature,
1 cup of sugar,
1/2-2/3 cup of brown sugar,
a big pinch of vanilla,
2 large eggs,
2 cups of grated zucchini, drained,
2 1/2 ups of whole wheat flour,
2 tsp of cinnamon,
2 tsp of baking powder,
1 tsp of baking soda,
2 1/2 cup of rolled oats

Beat the butter with both kinds of sugar, until fluffy. Add the vanilla and eggs, mix for another 2 minutes. Add the zucchini, flour, cinnamon, baking soda and baking powder, mix well. Add in the oats and mix, just to combine - the dough will be thick and sticky. Spoon the dough into balls using an ice cream scoop, place on a baking tray covered with parchment paper (make sure to leave some space between cookies). Bake for about 16-20 minutes (180C), until lightly golden on  the bottom.

See the original recipe.

40 komentarzy:

  1. Soft moist and healthy...I can have a couple of them for my 2nd breakfast.

    OdpowiedzUsuń
  2. To ciacho po przełamaniu... pysznie wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają pysznie, chyba nigdy nic nie robiłam z cukinii :)

    OdpowiedzUsuń
  4. na pewno pyszne, lubię takie chrupać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają pycha. Uwielbiam owsiane ciasteczka. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajne są te ciasteczka, złapałam na nie mega smaka :D

    OdpowiedzUsuń
  7. fajne, na pewno moim dzieciom by zasmakowały:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pysznie brzmi ten przepis i zdrowo

    OdpowiedzUsuń
  9. I would love to try these, they look very good!

    OdpowiedzUsuń
  10. Cukinia rządzi :-) a ciasteczka wyglądają smakowicie :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawy pomysł. Nie jadłam takich ciasteczek.

    OdpowiedzUsuń
  12. Na takie ciasteczka nie trzeba mnie namawiać i na jednym by się nie skończyło :D

    OdpowiedzUsuń

  13. That looks good!!!kiss
    👌👌👌💚💚💚

    OdpowiedzUsuń
  14. Looks delicious!!! Thank you for recipe :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. To niesamowite czym może nas zaskoczyć to niezwykłe warzywo! Nigdy bym nie pomyślała o wykorzystaniu cukinii przy deserze, a uwielbiam wszelkie potrawy z cukinią w roli głównej i drugoplanowej :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Smacznie wyglądają :) Podkradam kilka, bo ochoty mi narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pierwszy raz się z nimi spotykam.
    Nie znałam wcześniej tego przepisu.
    Wydaje się całkiem fajny.
    Plus za tą cukinię.
    Pozdrowionka serdeczne :)


    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy bym nie pomyślała, że z cukinii można zrobić ciastka :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Podrzucę przepis mamie, bo ona kocha cukinię w każdej odsłonie ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. zjadłabym, ale nie mam jeszcze piekarnika :(
    pink--place.blogspot.com obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  21. Fantastic post! Happy weekend. :)

    STYLEFORMANKIND.COM
    Latest Post: Light Filled Swedish Home

    OdpowiedzUsuń
  22. Niezwykle apetyczny przepis!
    Buziaki, mój blog c:

    OdpowiedzUsuń
  23. Wyglądają pysznie :)
    paulan-official-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Kocham takie ciasteczka ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciastek z cukini to jeszcze nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. I have never heard of this combination but it looks so good!
    Have a nice weekend

    OdpowiedzUsuń
  27. Ależ one muszą być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Fajne ciasteczka :) Idealnie nadają się na podwieczorek, jako przekąska ☺

    Pozdrawiam serdecznie,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  29. Wiedziałam że z cukinii można zrobić naprawdę przeróżne rzeczy (moja mama robiła np dżemy) ale na ciastka bym nie wpadła ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. ah.. a miałam przejść na dietę.. Ale tyleż wspaniałych przepisów dookoła, na apetyczne słodkości :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014-2024 Lekcje w kuchni , Blogger